martes, 9 de marzo de 2010

Drets dels pobles indígenes del Perú

[CASTELLANO SIGUE AL CATALÁN]
Bon dia, des d' alterNativa Intercanvi amb Pobles Indígenes ens fem ressó que l'Organització Internacional del Treball (OIT) acaba de publicar l'últim informe de la Comissió d'Experts en l'Aplicació de Convenis i Recomanacions, en especial, en la supervisió del Conveni nº 169 sobre el Perú.
L'informe comparteix la preocupació per la situació dels pobles indígenes al Perú expressada pel Relator Especial de Nacions Unides (A/HRC/12/34/Add.8, 18 d'agost de 2009) així com pel Comité de Nacions Unides per l'Eliminació de la Discriminació Racial (CERD/C/PER/CO/14-17, 31 d'agost de 2009) i insta al govern peruà a posar en pràctica mecanismes de consulta i participació dels indígenes en l'elaboració de plans i disposicions legislatives que els afectin.
alterNativa Intercanvi amb Pobles Indígenes
Comte d'Urgell, 36 1-4 08011 Barcelona
Buenos días, desde alterNativa Intercambio con Pueblos Indígenas nos complace comunicar que la Organización Internacional del Trabajo (OIT) acaba de publicar su último informe de la Comisión de Expertos en la Aplicación de Convenios y Recomendaciones, en especial, en la supervisión del Convenio nº 169 sobre el Perú.
El informe comparte la preocupación por la situación de los pueblos indígenas en el Perú expresada por el Relator Especial de Naciones Unidas (A/HRC/12/34/Add.8, 18 de agosto de 2009) así como por el Comité de Naciones Unidas para la Eliminación de la Discriminación Racial (CERD/C/PER/CO/14-17, 31 de agosto de 2009) e insta al gobierno del Perú a poner en práctica mecanismos de consulta y participación de los indígenas para la elaboración de planes y disposiciones legislativas que les afecten.
alterNativa Intercambio con Pueblos Indígenas
Comte d'Urgell, 36 1-4 08011 Barcelona

No hay comentarios.:

Publicar un comentario

Moltes gràcies per intervenir amb el teu comentari

Presentació

Josefina Villena
finavillena@gmail.com



Aquest Blog “Menorca – Perú i viceversa” pretén fer de lligam entre els professors d’una i altra banda, per intercanviar estratègies d’actuació dins la classe, que puguin servir com a nexe d’unió i d’intercanvi educatiu.

Com va començar aquesta idea? Com ja sabeu, l’STEI ofereix cada estiu, la possibilitat de realitzar projectes de cooperació entre diferents països llatinoamericans. La idea d’anar al Perú i de poder intercanviar sabers pedagògics amb mestres d’allà sempre ha estat un dels meus desitjos professionals.

Vam coincidir quatre professors: Na Marta González, na Noelia Madrazo, en Víctor Durbà i jo per anar a Lima i contactar amb l’IPP (Instituto de Pedagogia Popular) i l’IFEJANT ((Instituto de formación para educadores de jóvenes, adolescentes y niños/as trabajadores) per realitzar formació a mestres de les ciutats de Puno, Jaén, Piura, Chincha i Lima.

L’experiència va ser molt enriquidora per tots quatre. La veritat és que s’aprèn molt de tot el que es viu allà. Crec que noltros sortim més que beneficiats i des d’aquí m’agradaria engrescar a tot el professorat amb ganes de compartir experiències, que s’animi i s’apunti a participar!

A partir d’aquest curs 09-10, he sol·licitat una llicència de cooperació educativa al Perú, per a tot el curs escolar per anar a compartir coneixement amb mestres de Lima, Cutervo i Piura. Partiré de viatge a principis d’octubre. Ja us aniré contant com va ...