Vaig a Sócota, a uns quants kilòmetres de Cutervo, travessant muntanyes i més muntanyes fins arribar a un petit poble banyat per un riu. Què difícils són ses comunicacions. Es sent una sensació d'aïllament més forta que a una illa. Les carreteres no estan asfaltades, quan plou hi ha molt de risc a causa dels grans precipicis ... aquesta gent està feta a prova d'inclemències, d'un clima rigorós i d'unes condicions de vida molt austeres.
Els mestres em reben amb molta calidesa a Sócota. He preparat una xerrada sobre "llums i ombres" de la situació educativa espanyola, i unes quantes impressions sobre les necessitats que he detectat des de la meva arribada en relació a la situació de les institucions educatives que he visitat fins ara al Perú.
Els capvespres de tota la setmana continuam amb la formació de "Projectes de treball". Els mestres es mostren participatius i expressen idees molt originals. Van conformar vuit grups i cadascun d'ells va triar un tema. Set dels temes tenen a veure amb l'Educació per al desenvolupament sostenible ... no és casualitat ... els problemes ambientals preocupen molt en un país tan afectat pel canvi climàtic i per la codícia de les explotacions mineres: Deforestació del Parc Nacional de San Andrés, reciclatge de borses de plàstic, consumisme en Nadal, cura de les plantes i de l'aigua, alimentació i nutrició i hort ecològic. El vuitè tema presenta relació amb la inclusió dels alumnes a.n.e.e. a l'educació primària la qual cosa preocupa molt als professors ja que no es senten preparats per assumir-la. El temps s'acaba i he de tornar a Lima dimecres vinent ... ja us contaré com ha anat.
Els mestres em reben amb molta calidesa a Sócota. He preparat una xerrada sobre "llums i ombres" de la situació educativa espanyola, i unes quantes impressions sobre les necessitats que he detectat des de la meva arribada en relació a la situació de les institucions educatives que he visitat fins ara al Perú.
Els capvespres de tota la setmana continuam amb la formació de "Projectes de treball". Els mestres es mostren participatius i expressen idees molt originals. Van conformar vuit grups i cadascun d'ells va triar un tema. Set dels temes tenen a veure amb l'Educació per al desenvolupament sostenible ... no és casualitat ... els problemes ambientals preocupen molt en un país tan afectat pel canvi climàtic i per la codícia de les explotacions mineres: Deforestació del Parc Nacional de San Andrés, reciclatge de borses de plàstic, consumisme en Nadal, cura de les plantes i de l'aigua, alimentació i nutrició i hort ecològic. El vuitè tema presenta relació amb la inclusió dels alumnes a.n.e.e. a l'educació primària la qual cosa preocupa molt als professors ja que no es senten preparats per assumir-la. El temps s'acaba i he de tornar a Lima dimecres vinent ... ja us contaré com ha anat.
No hay comentarios.:
Publicar un comentario
Moltes gràcies per intervenir amb el teu comentari